مَبثوثات

مَبثوثات



پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

جرات یا حقیقت؟

چهارشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۳۵ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم


جرات یا حقیقت؟؟؟

بازی جالبی ست...هیجان دارد خوشم می آید!

از آن بازی هاست که گاه در اخر  سنگینی دو جسم ناشناخته را بر دو سوی کله ات حس خواهی کرد که فکر می کنم بهشان می گویند"شاخ"

البته گاه پیش می آید که بعضی جر می زنند و در تلاشند جای شاخ روی گوش هامان کار کنند تا در جهت توسعه طولی انان قدمی برداشته باشند.(جسارت نباشد البته!!)

بازی جالبی ست.

البته نه برای گروه های دختر و پسری که می روند رستوران و  دور هم می نشینند روی تخت و بطری دلستر را می گذارند وسط و شروع می کنند به اراجیف پرسیدن و حیا نمی کنند از پرسیدن سوالات دهشتناک و شرم هم ندارند از دادن جواب های "آن جوری" و اصلا هم مهم نیست در قسمت جرات ،کار خلاف شرع بکنند....

این بازی جان می دهد برای اجرا بین کاندیداهای ریاست جمهوری....

اصلا این رسما یک ایده عالی محسوب می شود و حقیر هم یک ایده پرداز و در این هوای گرم حق بدهید به من که برای خودم در نوشابه باز کنم!!!

دیگر کلاه قرمزی و آقای همساده کفاف ما را نمی دهد....

میتوان مصداق عینی "اصن یه وضی" را در یک برنامه تلویزیونی با حضور همه کاندیداها و یک فقره بطری دلستر وطنی،دید و کلی هم حالش را برد.

اگر می شد چه می شد؟؟؟

همان برنامه اولی همه گوشی می آمد دستشان که چه کسی لیاقت اداره این کشور را دارد(ما تکلیفمان کاملا مشخص است ها!!)...

نباید گذشت از بحث گرانی پته هایی که در قسمت "حقیقت" بر آب می ریزد و  البته باز هم نمی توان گذشت از بد بینی هایی که ممکن است ملت(بخوانید امت!!) بعد از ان، نسبت به همه اهالی در عرصه سیاست پیدا کنند....

اما نمی توان هم از "حقیقت " گذشت....

آن هم حقایقی که بعضی از این کاندیداها دارند مخفی میکنند...

جرات می خواهد گفتن حقیقت...

...

جرات یا حقیقت...

عجیب بازی جالبی ست...



پ ن:  رای ما  دکتر جلیلی

نظرات  (۱۸)

هرچی بود دکتر روحانی درومد  دیـــــــگـــــــــــــــه
۲۹ خرداد ۹۲ ، ۱۶:۰۲ سرباز گمنام
سلام 
منتظر حضورتان در وبلاگ جدیدم هستم 
با افتخار شما لینک شدید در صورت تمایل شما نیز وبلاگ مرا لینک کنید 

سلام

من اتهام بی بصیرتی به کسی نداددم!!!!

شاید فحوای کلامم رو درست بازگو نکرده ام و یا بد جمله بندی کرده ام!!!

ظاهرا به کسی یا کسانی برخورده،بنده عذرخواهی می کنم!!!

باید با احتیاط بیشتری نظراتمان را بازگو کنیم!!!

باید حواسمان را بیشتر جمع کنیم!!!

نهمانطور که قبلا هم گفته ام:باید آتو دست دشمنانمان بدهیم!!!

مقام معظم رهبری هم امروز فرمودند:

به شخص یا اشخاصی هیچ نظری ندارند و همه شایعه بوده است!!!

به هر حال صلاح مملکت خویش خسروان داند.

بنده ی حقیر نظرم این بود!!!

تصمیم با خودتان است.

" الخیر فیما وقع "

التماس2آ

یا زینب

پاسخ:
یوسف الهی جان...بنده بهم برنخورد....
منم هرگز نگفتم نظر آقا دکتر جلیلیه...نظر من دکتر جلیلیه!
در ضمن من با اعلام رای ام سعی دارم بقیه رو هم ترغیب کنم و یه جورایی شور انتخاباتی ایجاد کنم ...
من نمیدونم واقعا چطوری قراره آتو بدیم به دست دشمن؟؟؟
میشه واضح تر بگی...
۱۲ خرداد ۹۲ ، ۱۵:۴۰ ذاکرولایت110
چه هیجانی خصوصا واسه اونهایی که سالهای متمادی و زیادی در انتظار این روز بودن و از هر پست و مقامی که داشتن یک هدف را انتخاب کرده بودند آن هم تبلیغ و محبوب کردن خود بین مردم و آن مجموعه سازمانی
اما چه خوب می شناسند این مهره های در آرزوی رسیدن به مقام که واقعا هدفشان خدمت و صداقت نبود و هر روز در لباسی و مقامی که بودند هدفشان جذب رای برای خود بود که یه هو وسط انتخابات از فرماندهی استعفا میدند و وقتی سال84 رای نیاوردند تکیه بر صندلی دیگری و در لباس دیگری می زنند و همچنان قالی را می بافند تا شاید بتوانند رای را کسب کنند و افسوس برای مردمی که ظاهر را می بینند و هرگز باطن را مشاهده نمی کنند که مردی بی هیچ ادعای و منیت و حزبی از راه می رسد و فقط برای احساس تکلیف با پایی مجروح وارد با پراید وارد وزارت کشور می شود آری هیجانش زیاد است و مهره های حزبی جای چنین فرد مردمی را نمی دهند حتی آنها که دم از اصولگرایی می زدند تمایلی به ورودش نداشتند حتی آن شخص عالم که پایدار نماند و سنگررا خالی کرد
ممنون از حضورت و پوزش از تاخیرم
منتظر شرکتت در موج وبلاگی هم هستم

زیبا کلام در گفت و گوی با آرمان:

اگر در ایران فعلی به دنبال نلسون ماندلا باشم و چون در میان نامزدها نیست در آن صورت با دست خودم به آقای دکتر جلیلی یا حداد عادل رای می‌دهم.

واقعا بقیه اش بماند برای بعد...

این را هم یادم نرود:

ما نمی‌توانیم توجه نکنیم؛ ما می‌خواهیم کشورمان از همه‌ی جهات ـ از لحاظ علمی، از لحاظ اقتصادی، از لحاظ فناوری، از لحاظ سیاسی ـ به پیشرفت برسد، مردم به رفاه دست پیدا کنند؛ اما در کنار پیشرفت، می‌خواهیم کشور عادلانه و با عدالت اداره بشود؛ این مهم است. نه عدالتِ بدون پیشرفت مطلوب است، نه پیشرفتِ بدون عدالت. عدالت بدون پیشرفت یعنی برابری در عقب‌ماندگی، برابری در فقر؛ این را نمی‌خواهیم. پیشرفت بدون عدالت را هم هرگز مطالبه نمی‌کنیم؛ پیشرفت، همراه با عدالت. باید فواصل طبقاتی کم بشود. باید آن کسانی که برای تحرک استعداد دارند، فرصتهای برابر دریافت کنند؛ اگر کسی تنبلی کرد، تنبلی‌اش به گردن خودش.

1/1/87

محمد باقر قالیباف :به نظر من این بحث یک مقدمه ای دارد مقدمه اولش این است بنده اگر رئیس دولت شدم می خواهم تصمیم بگیرم برای پیشرفت کشور چون تا پیشرفت اتفاق نیفتد عدالت در واقع توزیع فقر است."

***

عده ای گفتمان امام و انقلاب را با گفتمان تنبلی از نوع همه چیز را بسپار بخدا و خودت دست رو دست بذارو تماشا کن اشتباه گرفتن.خداوند برای نظام احسنش قوانینی را فرض کرده و فرمود"ولا لسنه الله تبدیلا" شما که تفسیرتون خوبه باید بدونید طبق قوانین الهی تا عملی نباشه نتیجه ای هم نیست.اگر عمل صحیح،حساب شده مبتنی بر واقعیت(به فرموده حضرت آقا)باشه خداوند اگر بخواهد اونرا موفق میکنه.

--->بد نیست که  مرور کنید که در جنگ احد چه روی داد.بخاطر رها کردن تنگه توسط یاران پیامبر،سپاه اسلام شکست خرد.اشتباه در نیت و عمل=شکست

1.آحاد مردم با هم کدورت بیجا درست نکنند؛ این را من به همه بگویم ممکن است شما به یکی از نامزدها علاقمند بشوید رفیقتان به یک نامزد دیگر؛ این موجب نشود که شما در مقابل هم قرار بگیرید. ۱۳۹۲/۳/۶

بد نیست این جمله رو اونایی که متن های ثقیل بلدن  یه نگاهی بندازن

2.الحمدالله ادعایی مبنی بر بصیر بودن نداریم.اما اونقد هم ... نشدیم که به قالیباف و امثالهم رای بدیم. هرچند که افرادی که از روی شناخت به ایشان رای بدهند را بسیار آگاه تر و (بماند)از کسانی میدانم که از روی احساس یا شناخت ناقص یا تحت تاثیر جو به فردی رای میدهند

3.گر شوند آگه از اندیشه ما مغبچگان/بعد از این خرقه صوفی به گرو نستانند

4.اصل جواب بماند برای وقتی که حوصله ی ... داشتم.البته اگر که عمری باقی ماند.

5.التماس دعا

با سلام
بنده منظورم این نبود که چرا اسم از کس خاصی بردید . شما انسان هستید و دارای اختیار
و این یعنی دمکراسی و هیچ کسی حق نداره کسی رو متهم کنه به ندانستن سیاست و کم بصیرتی


یوسف الهی : بحث بصیرت و کمی هم سیاست داشتنه!!!

بزرگواری که این نظر رو گذاشتید ، این حرف رو به اشتباه و غلط اینجا زدین اشکالی نداره ، ولی جای دیگه مطرح نفرمایید که متهم کردن دیگران به بی بصیرتی ، عین بی تقوایی ست .

آیه ای که بنده حقیر در نظر قبل نوشتم به این معناست که انسان باید تمام صحبت ها را بشنود و بهترین ها را انتخاب کند ( طبق معیارهای خود ) که الحمدولله شما از پس این کار به خوبی برآمده اید و و از میان صالحان اصلح خود را انتخاب کرده اید . که اصلح افراد زیادی می باشد .

التماس دعای خیر برای ملت بصیر ایران




ابتدا عرض کنم متن را از لحاظ لحن و سبک جمله بندی، با نگاهی ادبی و هنری بسیار قابل تحسین میبینم  .
 که شاید برای برخی از جهت اشنایی نداشتن با چنین متونی ثقیل به نظر اید .
البته برای شروع بد نیست دوستانی که ثقیل بودن متن بر انها چیره گشته است با رمان قیدار(رضا امیرخانی) شروع کنند.

 اند ر حکایت محتوای متن...
بنده فکر میکنم با مثالی که در متن زده شده است کاملا حرف ها زده شده و نیازی به تحلیل و تفسیر نیست .یعنی چه؟!
بله.یعنی اینکه ان زمانی که عده ای جمع میشوند و شروع به گفتن از هر چیز می کنند و هیچ اعتنایی و حرمتی بر  برخی از اصول که صرفا برخاسته از مذهب هم نیست نمی کنند ،پس هر چه در مخیله خود هست بیرون تراوش میکنتد...
حال انگاه این عده جای خود را به کسانی می دهند که تب ریاست مملکت دارند و سعی در رعایت تمام لوازم اخلاق و دین و اجتماع و و و می کنند.
اما اتفاوت این جمع تب دار با جمع قبلی این هست که انها از  سخنان دهشناک ابایی ندارن اما این جمع اینگونه می نماید که هیچ را نباید زیر پا گذاشت ولی انگاه که سهم خود را از برد کم می بینتد قلمی سیاه بر میدارن و با دست زبان خود بر همه چیز میکشند که گویی هیچ و هیچ سفیدی  و  روشنایی  نیست و گریبان چاک دهند که نقی چنین کرد و تقی چنین گفت..
پ.ن:ان زمان که فرد خود را موظف به اگاهی و روشنگری و جهاد می بیند ،خط محکمی بر روی محافظه کاری میکشد و رسما اعلام نظر میکند تا دیگرانی را هم که هستند اگاه کند...حال خواه تو پند گیر یا ملال!
.ن: عده ای که من هم خوب این غریب و غریبان را می شناسم گمان می کنند رییس مملکت باید روزی دستی در بنایی و روزی پایی در جاده و حمل و نقل و یا روزی تن به کار سد زده باشد تا بگوییم احسنت بر این اجراییات...با مطالعه تاریخ همین انقلاب می بینیم انجا که تفکر مقدم بر تمام ملاک ها شده است پیشرفت بعد از عدالت حاصل شده.ازجمله تفکر الهی در پیروزی انقلاب اسلامی نه نبرد سازمان یافته...تفکر بسیجی در دفاع مقدس نه  جنگ کلاسیک...تفکر مقاومت در انرژی هسته ای نه تکیه بر کار دیپلماتیک...تفکر خواستن و توانستن در خرداد 84 نه کار تبلیغی  و نه حمایت هییت امنا انقلاب....تفکر ولایی در فتنه 88 نه نبرد خیابانی .. و قس علی هذا
حال ایا معاونت وزارتی یا مدیر اداره کلی ویا دبیر شورای عالی امنیت ملی بودن  نمیتواند  ابزاری کافی برای  تفکر پر مغز گفتمان انقلاب اسلامی باشد؟

پ.ن:من هم نیز مواکدا رای ام دکتر سعید جلیلی

پاسخ:
بسیار نظر اکملی بود....سپاس فراوان!!

با سلام
مومن باید زیرک باشه باشه ، بنده اسم از فرد خاصی نخواهم برد و فقط به این آیه از قرآن بسنده می کنم

" فبشر عباد   الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه اولئک الذین هداهم الله و اولئک هم اولوا الالباب"
 ( زمر/ 17 و 18 )

با دوستان جلسه ای داشتیم و در مورد انتخاب صحبت می کردیم به نتایج خوبی هم رسیدیم ....

دوستان بزرگوار بعضی از انتخاب ها تو زندگی اینقدر مهم هستن که هم دنیای انسان رو رقم می زنه و هم آخرتش رو . پس انسان همیشه باید آگاهانه تصمیم گیری کنه نه از روی ظاهر و کورکورانه .
 
انتخاب های اشتباه در بعضی موارد خاص باعث می شود انسان خسر الدنیا و الاخره شود ......
پاسخ:
حق با شماست...
اما بلاخره هرکسی برای خودش معیارهایی که داره که فکر میکنه درستن و از روشون تصمیم میگیره!!!

سلام

مطلب جالبی بود!!!!

اما با تیکه ی آخرش حال نکردم!!!

چون آقا هم مطمئنا خوشش نمیاد!!!

خود حقیرم رو با آقا مقایسه نمی کنم!!!نه!!!

نباید صراحتا رأی خودمان را اعلام کنیم!!!

بحث جرأت داشتن و نداشتن نیست!!!

بحث بصیرت و کمی هم سیاست داشتنه!!!

دشمن حسابی حواسش به عکس العمل ها و حرفهای ماست!!!

نناید آب تو هاون دشمن بکوبیم!!!

نباید آتو به دست دشمن بدیم!!!

آبجی نظرت کاملا محترمه!!!

اما نباید انقد رک و راحت نظرت رو اعلام کنی!!!!

احتمال عوض شدن نظرت هست!!!

چون هنوز هیچی مشخص نیست!!!

من مشکلی با آقای جلیلی ندارم!!!صد درصدم تأییدشون نمی کنم!!!

باید حسابی به رأی مون فکر کنیم!!!

چون واقعا انتخابات سختی در پیش داریم!!!

التماس2آ

یا زینب

پاسخ:
بعله امکانش هست رای آدما عوض شه...هروقت عوض شد از اون یکی حمایت میکنم....
و البته اصلا فکر نمیکنم حمایت کردن از کاندیدایی که با تحقیق به صلاحیتش پی بردم بی بصیرتی باشه!!!

شاید مشکل از فهم بنده باشد نه از مطلب.(در چه رابطه ای بود؟)

1.دنبال یک فرد اصلحى بگردید که بتواند کشورتان را با همین سرعت، بلکه بیش از این، پیش ببرد؛ هم در عرصه‌ى مادى، هم در عرصه‌ى معنوى. رئیس جمهورى که بتواند عزت شما را بالا ببرد، استقلال شما را عمیق‌تر کند، وضع زندگى شما را بهتر و مرفه‌تر کند، گره‌ها را باز کند، امید و شور و شوقى در کشور به‌وجود آورد.25/3/92

2.هر کسى که در خود صلاحیتى احساس میکند و کار اجرائى بلد است، مى‌آید و خود را در معرض انتخاب مردم میگذارد. اداره‌ى مملکت و کار اجرائى، کار کوچکى نیست. کارهاى بزرگ و بارهاى سنگینى بر دوش مجریان سطوح بالاست. ممکن است کسانى که در سطوح دیگرى کار میکنند، ابعاد این سنگینى را هم بعضاً تشخیص ندهند که چقدر این بار سنگین است. آن کسانى که وارد میدان میشوند، باید کسانى باشند که در خود توانائىِ کشیدن این بار را بیابند. 19/10/91


3.با توجه به بیانات امام خامنه ای(حفظه الله)میتوان بوضوح فهمید که فرد اصلح صرفا فردی نیست که مومن و معتقد به انقلاب و دارای روحیه ایستادگی و...باشد.(ویژگی هایی که آقای جلیلی دارند)بلکه باید کشور رو در عرصه مادی هم بتواند پیش ببرد.وضع زندگی مردم را مرفه تر کند گره های پیش آمده را رفع کند و مهمتر از همه که تمام اینها را شامل میشود کار اجرائی بلد باشد!از شما در خواست میکنم دو خط از سوابق اجرائی ایشون بنویسید؟؟؟آدم که نمیتواند بدونه سابقه کاری را بلد باشد.(آقای جلیلی حقیقتا ویژگی های معنوی یک رئیس جمهور اصلح را دارد.اما توانایی هایی که بتواند در عرصه مادی کاری کند خیر)

4.این را همه بدانند که آنچه ما برای رئیس‌جمهور آینده نیاز داریم، عبارت است از امتیازاتی که امروز وجود دارد، منهای ضعفهائی که وجود دارد.1/1/92

اگر جلیلی حداقل احمدی نژاد سال 84 بود من به او رای میدادم.(چراکه احمدی نژاد هم سابقه ای در حد استانداری داشت هم برنامه ای کامل تر)

منتظریم در مناظره ببینیم چه روی میدهد.آیا تغییری در نظرمان بر حسب تفاوت ها ایجاد میشود یا ...

پاسخ:
من در توانایی اجرایی دکتر جلیلی اطمینان کامل ندارم(انسان در هیچ چیز نمیتونه اطمینان کامل داشته باشه)
اصلا ممکنه ایشون اصلا هم نتونه از پس مسئولیت بربیاد. امکان همه چیز هست.....اما خواهشا بحث سابقه استانداری و ...رو وسط نکشید که مسئولیت هایی که دکتر جلیلی داشتن کم از این پست ها نبوده...شما مگه اطلاع دارین دقیقا وظایف پستی که ایشون در معاونت اروپا داشتن چی بوده که گمان می برید کار اجراییی صرفا یعنی استاندار بودن....؟؟؟؟احمدی نژاد هم موقعی که قرار بود رییس جمهور بشه خرده میگرفتن که مگه شهردار هم میتونه رییس جمهور بشه و بایست حداقل یه سابقه وزارت داشته باشه....نزنین این حرفا رو!!!
من اینو خوب میدونم که هیشکدوم از اون 7 نفر رو حاضر نیستم به عنوان رییس جمهور بپذیرم...
در زمان فعلی و افراد موجود تنها دکتر جلیلی رو اصلح میدانم و بس...
در ضمن بنده به نظرم جلیلی یک احمدی نزاد با لول پایین تر است منهای ضعف هایش....
پ ن:امیدوارم نباشید از آن مذهبی هایی دور قالیباف را گرفته اند!!!

1.فکر میکنم مطلبتون خیلی ادبی بود!چراکه بنده متوجه نشدم چه فرمودید.

2.پی نوشتتان را متوجه شدم.ولی میشه بپرسم چه شد که به آقای جلیلی رسیدید؟(آخه ما احساس میکنیم که معیار فرد اصلح این دوره هنوز بطور کامل از زبان آقا بیان نشده)

3.درست میگویند که ایشان در یک گفت و گوی  تلویزیونی در رابطه با اقتصاد 14 بار از کلمه"ظرفیت"و15بار از کلمه"فرصت"استفاده کردند و اساسا جملاتشان با ترکیب این دو لفظ ساخته میشود؟

4.خداوند به افرادی همچون بنده ی حقیر بصیرتی عنایت کند تا بتوانیم تشخیص صادقی از فرد اصلح داشته باشیم.انشالله.

التماس دعا

پاسخ:
1.ضعف مطلبمو میرسونه که متوجه نشدین.
2.رای من دکتر جلیلی بوده،هستفخواهد بود مگر اینکه بهم ثابت بشه اشتباه میکنم.
3.بعله.اما اولین برنامشون بود.در برنامه های بعدی خیلی رساتر و فصیح تر صحبت کردند.
۰۹ خرداد ۹۲ ، ۲۱:۳۰ عابر پیاده
سلام
آخ که چقدر جالب می شد اگه واسه انتخابات می ذاشتن
وای چقدر می خندید
از فکرشم خندم میگیره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
۰۹ خرداد ۹۲ ، ۱۱:۱۰ فاطمه طهورا
سلام
عاشق این بازی ام تسنیم جون...
البته نه با سوال و جوابهای "آنجوری"...
واقعا اگه میشد چه میشد؟!
دل و جرات ماورایی میطلبه فقط...


رای ما هم ...
۰۹ خرداد ۹۲ ، ۰۹:۴۳ یک اخرالزمانی
بسیار جالب 
خسته نباشید
یا علی
گفتمان مقاومت همواره جواب می دهد و منطق آرمانی ما چیزی جز مقاومت نیست.

رای ما نیز
و

بگذار هرچه می خواهند بگوید آنانی که تا چندی پیش فریاد ما پشت جلیلی هستیم شان به راه بود و الان گوش مان تاب شنیدن این حرف هاشان را ندارد-
 




ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">